Home » goochelaar » Zeven tips voor het organiseren van een perfect feest

Zeven tips voor het organiseren van een perfect feest

Er zijn volop redenen om een feest te organiseren. Bij een verjaardag, een trouwfeest van je beste vriend, een feest voor zakenrelaties of wanneer je een bijzonder persoon of speciale groep eens in het zonnetje wilt zetten. Bij de organisatie van een feest moet je als organisator veel regelen. Met deze zeven tips wordt het plannen van elk feest een stuk eenvoudiger.

1. Maak een budget plan

budget planElk feest kost geld, je kunt een euro slechts één maal besteden. Bepaal als het eerste het budget en ga vervolgens een lijst maken van uitgaven. Houd rekening met het aantal personen, hoe lang het feest zal duren, welke hapjes en drankjes je moet inkopen en hoe je het feest gaat aankleden met opvallende en stijlvolle decoraties. Deel alles op in categorieën en “draai aan de knoppen” om alles binnen het budget te houden.

2. Stel een gastenlijst op

Weet je wie er gaat komen? Het aantal gasten en het type gasten kan van grote invloed zijn op alle andere keuzes die je kunt maken. Bij meerdere generaties zul je het feest voor iedereen interessant moeten houden, als je één type gasten uitnodigt kies je sneller voor een themafeest. Hoe meer mensen je uitnodigt, hoe groter de noodzaak om een bevestiging te vragen, anders kun je voor een grote verrassing komen te staan. Een uitnodiging via Facebook met tijdstip en locatie is wellicht niet de slimste keuze, tenzij je Project X part 2 organiseert.

3. Kies de geschikte locatie

locatieDe huiskamer kan de goedkoopste optie zijn, tenzij die antieke vaas van de kast valt… Een feest organiseren in huis maakt een aantal zaken een stuk eenvoudiger en goedkoper, toch kun je ook kiezen voor de extra ruimte en mogelijkheden die een zaaltje in de buurt kan bieden. Bij een feest met veel drank en dansen kies je eerder voor een kroeg, bij een feest “op stand” kun je op zoek gaan naar een kasteel of monumentaal pand die de locatie verhuurt.

4. Maak sfeer met de decoratie

Je kunt met de juiste decoratie de complete ruimte transformeren. Kies een thema zoals Halloween of een andere feestdag, een tijdperk zoals de jaren zeventig met kleurrijke hippe posters en lavalampen, of een glitter party met fonkelend zilver, goud en een discobal. Waar je ook voor kiest, houdt het bij een duidelijke stijl, dat maakt de decoratie uitzoeken ook een stuk eenvoudiger. Je kunt online veel feestartikelen bestellen zoals slingers, wegwerp bestek en lampjes of ga naar de budget winkels in de stad. Opvallende decoratie hoeft niet duur te zijn, zeker als het voor eenmalig gebruik is.

5. Kies hapjes en drankjes

hapjes en drankjesHier kun je het zo eenvoudig of juist zo uitgebreid maken als je wilt, wat past binnen het budget. Ga bijvoorbeeld voor goedkoop, koop grote flessen en maak van de koelkast een open bar. Als je zelf heerlijk kunt koken, of je hebt vrienden met culinair talent regel je zo betaalbaar heerlijke hapjes. Je kunt kiezen voor kratten bier en tafelwijn, of heel chique met cocktails en champagne. Als je een redelijk budget hebt kun je overwegen een bar met personeel in te huren. Dan betaal je vaak niet voor overschot en je hoeft niet zelf steeds naar de keuken te rennen. Let bij hapjes op de temperatuur en houdbaarheid, je wilt niet je gasten ziek maken!

6. Live entertainment

Je kunt Spotify aanzetten op de speakers, je kunt ook een leuk bandje inhuren. Als dat te duur is, of je hebt de ruimte niet kun je ook voor een solo artiest kiezen. Wanneer een clown met ballonnen toch iets te kinderachtig is voor jouw feest denk dan aan een stukje magie op je feest. Goochelaar Jordi is een artiest die zowel podium acts kan verzorgen als kleinschalig goochelen tussen het publiek op elk feest. Neem gerust even contact op voor meer informatie en een vrijblijvende offerte.

live entertainment

7. Veiligheid boven alles

Wees voorzichtig met jouw eigendommen en zorg dat al jouw gasten vol vertrouwen en veilig een feestje kunnen vieren. Wanneer je in een woonwijk een feest organiseert is het niet alleen veilig maar ook netjes om de omringende buren even in te lichten. Zorg dat privé ruimtes afgesloten zijn en verwijder dure en breekbare spullen. Zorg altijd voor een EHBO kistje en een branddeken, beter voorkomen dan genezen. Als het echt een groot feest wordt kun je een beroep doen op een EHBO vrijwilliger. Zorg bij veel mensen op een klein oppervlak voor een calamiteitenplan waar vluchtgangen duidelijk aangegeven staan.

Met deze tips kun jij een knalfeest organiseren waar de gasten nog lang over na zullen praten. Wil je de bezoekers een bijzondere herinnering meegeven? Neem dan vrijblijvend contact op met goochelaar Jordi voor betaalbaar en opvallend live entertainment op elk feest.

Andere blog artikelen

  • Feesten

    Je hele leven is een magisch feest! Je staat er soms niet bij stil hoeveel feesten we meemaken in ons leven. Vanaf de geboorte viert…

  • goochelaar trouwfeest

    Een bruiloft is een speciale gebeurtenis in het leven. Twee mensen die van elkaar houden verbinden zich voor hun leven aan elkaar in het bijzijn…

  • tafelgoochelaar

    Je gaat in een mensenleven naar veel feestjes, evenementen en bijeenkomsten. Een groot deel daarvan vergeet je zodra je naar buiten stapt. Een aantal feestjes…

door | mrt 12, 2018 | goochelaar

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *