Home » goochelaar » Waarom een beursgoochelaar?

Waarom een beursgoochelaar?

Een beurs is een plek waar veel mensen samenkomen met interesse voor één onderwerp. De standhouders zijn op zoek naar kopers, potentiële klanten en nieuwe contacten. De bezoekers zijn op zoek naar mooie spullen, leuke ideeën en een stukje vermaak. Dat laatste is heel belangrijk, als de mensen zich vermaken zullen ze langer blijven, wat voor de standhouders uiteraard een goede zaak is. Hoe kun je de sfeer tijdens een beurs verhogen, en zowel de standhouders als de bezoekers tevreden stellen? Probeer het eens met een stukje magie!

Wat zijn de voordelen van een beursgoochelaar?

1. Betere retentie

“Retentie” is een typisch zakelijke term voor “de aandacht van mensen vasthouden”. Marketeers beschikken over een grote trukendoos maar die zijn waarschijnlijk lang niet zo effectief als de trucs van goochelaar Jordi. Bij een goocheltruc worden de bezoekers direct betrokken in de act. “Kies een kaart, neem deze in gedachten.” Je kent het wel. Dit is een heel eenvoudige manier om de aandacht te grijpen, en uiterst effectief om de aanwezigen in een positieve stemming te brengen. Goochelaar Jordi trekt mensen aan als een magneet, hij verleidt het publiek om deel te nemen aan een truc, en kan vervolgens op de achtergrond treden als de standhouder contact zoekt met de toeschouwers.

2. Hogere conversie

Weer een leuke term voor ondernemers. Bij “conversie” spreekt men over het aantal verkopen of transacties op basis van het aantal potentiële klanten. Als goochelaar Jordi contact legt met beursgangers ontstaat er iets bijzonders. Het publiek wordt even meegenomen in een verhaal. Hierbij ontstaat een positief gevoel, een ontvankelijkheid. Er wordt als het ware een muur doorbroken waarbij het aanwezige publiek eerder tot aankoop zal overgaan. Dat is ook een kwestie van vertrouwen, een goochelaar neemt je beet, maar je geeft je over aan de man met de kaarten. Door daar op in te spelen met een hoogwaardig aanbod kan dat leiden tot een hogere conversie. Het product of de dienst moet uiteraard ook goed zijn, Jordi kan geen wonderen verrichten!

3. Customer Satisfaction

beursgoochelenNog eentje dan: Bij “customer satisfaction” ga je voor tevreden klanten. Je wiltdat klanten of contacten een goede band opbouwen met de contactpersoon en de organisatie. Het is voor veel zaken van belang dat klanten terugkomen en hun positieve ervaringen delen met anderen. Met een partner als goochelaar Jordi aan je zijde wordt dat kinderspel. Die truc blijft hangen, en wordt geassocieerd met de stand waar de truc werd uitgevoerd. De bezoeker voelt zich goed bij het merk, het product of de vertegenwoordiger. Omdat goochelaar Jordi het ijs heeft gebroken.

Een stukje magie op de beurs zal leiden tot:

  • Betere retentie: Houd het publiek langer vast, laat ze niet aan je voorbij lopen.
  • Hogere conversie: Verhoog de kans op een verkoop of contact met de potentiële klant.
  • Customer Satisfaction: Geef de bezoekers en klant een goed gevoel over het merk, het product en de dienstverlening.

Neem direct contact op met goochelaar Jordi en ontdek wat een stukje magie voor jouw beursstand kan betekenen.

Andere blog artikelen

  • kosten goochelaar

    Met een goede goochelaar haal je top entertainment in huis. Maar hoe kies je een goede illusionist, waar moet je rekening mee houden en wat…

  • beursgoochelaar

    Een bezoek aan een beurs is voor de één een uitje, en voor de ander een moetje. Dat hangt natuurlijk veel af van het soort…

  • Vandaag is goochelaar Jordi tweede geworden bij de wedstrijd stand-up goochelen: De Grote Prijs van Vlaanderen.

door | aug 21, 2017 | goochelaar, optredens

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *