Het is op zich al magisch hoe een betonnen beurshal omgetoverd kan worden tot een fashion outlet, een networking event voor bedrijven of een kerstmarkt. Deze gebouwen zijn ontworpen om niet op te vallen, ze moeten zo neutraal mogelijk zijn. Maar hoe val je op als standhouder? Met zoveel concullega’s is het niet eenvoudig om de ogen van je potentiële klanten naar je toe te trekken. Ook daar kan een vleugje magie zeker helpen in de vorm van een beursgoochelaar. Wat dit betekent en hoe je met goochelen op de beurs de show kunt stelen lees je op deze pagina.
Wat is een beursgoochelaar?
Een beursgoochelaar is een goochelaar die goochelt tijdens een beurs. Dat is vrij duidelijk. Er zijn twee disciplines te onderscheiden in beursgoochelaars:
- Een goochelaar die geboekt wordt door een individuele standhouder.
- Een goochelaar de geboekt wordt door de organisatie.
Laten we de verschillen even illustreren aan de hand van twee voorbeelden:
1. Komt dat zien!
Als je inzicht wilt krijgen in de wijze waarop mensen als collectief denken moet je eens een beurshal van bovenaf bekijken. Je ziet dan mensen lopen, even stil staan bij een stand en verder lopen. Dan ontdek je clusters van mensen die ergens blijven hangen of juist lege plekken. Het is niet altijd duidelijk waarom mensen ergens wel of juist niet blijven staan. Neem het zekere voor het onzekere en zorg voor leuk entertainment bij jouw stand met een beursgoochelaar. Die betrekt het publiek bij de act waardoor ze langer bij jouw stand blijven staan. Zo kun je als ondernemer de conversie verhogen.
2. Maak het gezellig
Een organisatie moet veel regelen, voor zowel standhouders als voor bezoekers. Stel iedereen tevreden en zorg voor wat amusement op de beursvloer. Een beursgoochelaar kan een centrale act opvoeren, bijvoorbeeld tijdens een evenement met keynote speeches om de boel levendig te houden. Vaak betreft het een ‘reizende’ goochelaar die street magic trucs opvoert tussen de aanwezige bezoekers. Dit kan ook een manier zijn om de drukte en doorloop te reguleren op de beursvloer.
Je kunt een beursgoochelaar vouchers of andere merchandise laten uitdelen. Dit kan per individuele standhouder of centraal afgesproken worden. Zo maak je optimaal gebruik van een goochelaar tijdens een beurs of evenement.
0 reacties