Het leven zit vol met keuzes, maar hoe weet je wanneer je de juiste keuze maakt? Eén ding is zeker; als je niet kiest kun je ook niet winnen! Aan de beursstand van CHOICE tijdens de MIE 2019 in de Jaarbeurs in Utrecht, werden er veel keuzes gemaakt. Maar wat gebeurt er wanneer een goochelaar de bezoekers laat kiezen?
Veel CHOICE tijdens MIE 2019
In het weekend van 6 en 7 februari kwamen er 2500 bezoekers naar de Jaarbeurs om te luisteren naar interessante keynotes, mee te doen met workshops en masterclasses, en elkaar te ontmoeten tijdens dit evenement voor (digital) marketeers, growth hackers, insight professionals, strategen en research professionals. CHOICE is een bureau voor insights en strategy, uiteraard waren zij ook aanwezig tijdens dit evenement. Om nieuwe leads te werven waren ze op zoek naar een bijzonder persoon die het publiek op een aantrekkelijke wijze kon uitleggen welke consequenties een ‘keuze’ kan hebben. En als er iemand verstand heeft van keuzes maken is het natuurlijk Goochelaar Jordi.
Heb je invloed of word je beïnvloed?
Als je mijn blog regelmatig leest, weet je ondertussen wel dat goochelaars in feite professionele misleiders zijn, die dit gelukkig ook ruiterlijk toegeven. De insteek van mijn act aan de stand van CHOICE was het beïnvloeden van keuzes die mensen maken. Wat is een betere illustratie dan “Balletje Balletje”, het spel met de bekers en ballen. Het spel staat ook bekend als “Three Card Monte”, lees via deze link de blog die ik al eerder over dit onderwerp schreef. Het was ditmaal de bedoeling om de BAR kaart in de gaten te houden. Wanneer de verkeerde keuze werd gemaakt kreeg de speler in plaats van een BAR kaart een sinaasappel te zien, of een tomaat, of een citroen…
Lead Marketing met Goochelaar Jordi
Het was eigenlijk best een interessante combinatie voor mij. Naast goochelaar ben ik namelijk ook bezig met zoekmachine optimalisatie en andere zaken omtrent online marketing. Mijn taak was niet alleen om prijzen uit te delen aan de gelukkige winnaars, maar ook het creëren van nieuwe leads. CHOICE vond me op dat gebied goed presteren:
Ik mocht diverse leuke prijzen weggeven; keycords met het CHOICE logo voor de verliezers, repen chocolade en kaartspellen met het logo voor de winnaars. Omdat een persoon sterker beïnvloed kan worden dan ze vaak zelf denken, gingen er aanzienlijk meer keywords dan repen en kaarten mee naar huis. Het einde van de show was het tevoorschijn toveren van een blok met daarin het logo van CHOICE gegraveerd. Daarmee bleef de naam en logo van dit bedrijf ook in het geheugen van de bezoekers gegrift.
Lead generator Jordi!
Jordi heeft met zijn magische trucs en enthousiasme op onze beurstand interessante leads voor CHOICE Insights & Strategy weten te generen!
Zeker een aanrader!
0 reacties