De keuze voor geschikt entertainment op een beurs of evenement is geen eenvoudige opgaaf. Bij een beurs is het een komen en gaan van mensen van verschillende leeftijden, achtergronden en voorkeuren. Om de sfeer te verhogen is live entertainment een goede keuze, maar welk soort live entertainment moet je kiezen? Naast zang en dans kun je ook eens kiezen voor een beursgoochelaar. Dat is een verrassende en originele act waar iedereen van zal genieten, en het is een act die ook de standhouders kan helpen met het bereiken van de juiste doelgroep. Wat zijn de belangrijkste aspecten om rekening mee te houden bij het organiseren van een beurs en hoe kan een goochelaar daarbij van dienst zijn?
Retentie van het publiek
Bij een beurs is het niet alleen van belang dat de bezoekers op komen dagen, je wilt ze ook zo lang mogelijk binnenhouden. Deze retentie leidt namelijk tot hogere conversie. Als mensen zich prettig voelen en de sfeer is goed zijn ze geneigd meer rond te kijken en tot aankoop over te gaan.
Een beursgoochelaar kan hierbij een rol spelen. Naast een podium act kan een beursgoochelaar zich tussen het publiek mengen en willekeurige bezoekers aanspreken. De meeste trucs zijn kleinschalig en kort. De goochelaar spreekt op een vriendelijke toon een stelletje aan en knoopt een gesprek aan. Hij vraagt de man een kaart te trekken. Tijdens dit ritueel beginnen mensen zich om het stel te verzamelen. Wanneer de kaart aan het einde van de truc zich in de schoen van de beursgoochelaar bevindt, met handtekening van de man daar op geschreven volgt er een daverend applaus. De sfeer is goed en de mensen vergeten dat ze eigenlijk op weg waren naar de uitgang.
Sturen van de mensen
Tijdens een beurs zijn er altijd rustige momenten en rustige plekken. Dat kan voor standhouders die publiek willen trekken mateloos frustrerend zijn. Tot de beursgoochelaar langsloopt en iemand aanspreekt. Hij voert dit maal een andere truc uit, al maakt dat niet eens zoveel uit, elke keer speelt hij voor een ander groepje mensen en er volgt steevast een geheel unieke interactie. Weer komen er mensen om de goochelaar en de “assistent staan”. Mensen trekken mensen aan. Als de truc is voltooid verdwijnt de beursgoochelaar op subtiele wijze en de omringende standhouders kunnen kiezen uit bezoekers in een goed humeur. Een kwestie van een voorzet en een schot op het doel.
Huur een beursgoochelaar
De beursgoochelaar is een ondernemer, net als de organisator van de beurs en de standhouders. Zijn vak is mensen vermaken en betrokkenheid oproepen. Een beursgoochelaar is een verkoper met als product een stukje verwondering. Bij een eenvoudige maar professioneel gepresenteerde truc wordt een persoon in een soort trance gebracht, in een aangename roes waarin die persoon meer ontvankelijk wordt. Dat is een uitstekende gemoedstoestand voor een verkoopevenement waar standhouders op zoek zijn naar klanten om ze te overtuigen van de kwaliteit van hun dienst of product. Een beursgoochelaar trekt niet alle aandacht naar zich toe, maar kanaliseert deze juist naar de omgeving en collega ondernemers
Dit artikel is op 26 oktober 2014 voor het eerst geplaatst op beursgoochelaar.com Meer weten over beursgoochelen bekijk dan deze links:
0 reacties